Skip to main contentSkip to footer

Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez Anapol Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, 32-800 Brzesko Małopolskie, ul. Mikołaja Kopernika 18A, NIP: 8691004831, za pośrednictwem sklepu internetowego [upominkianapol.pl] (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”, „Sprzedawcą” lub „Administratorem”) oraz zasady i warunki świadczenia usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.

§ 1. Definicje

  1. Administrator – zwany także Sprzedawcą.

  2. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

  3. Dostawa – czynność polegająca na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, towaru określonego w zamówieniu.

  4. Dostawca – podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania dostawy towarów:

    1. firma kurierska.

  5. Klient – podmiot, na rzecz którego mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.

  6. Przedsiębiorca – osoba prowadząca działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

  7. Sprzedawca – Anapol Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, 32-800 Brzesko Małopolskie, ul. Mikołaja Kopernika 18A, NIP: 8692002219, będący jednocześnie właścicielem Sklepu Internetowego.

  8. Towar – produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem sklepu internetowego, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.

  9. Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.).

  10. Umowa – umowa sprzedaży zawarta na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.

  11. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.

§ 2. Postanowienia ogólne

  1. Wszelkie prawa do sklepu internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na stronie (z wyłączeniem logotypów i zdjęć prezentowanych w celach prezentacji towarów, do których prawa autorskie należą do podmiotów trzecich), należą do Sprzedawcy. Korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.

§ 3. Korzystanie ze sklepu internetowego

  1. Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze sklepu internetowego było możliwe dla użytkowników z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne: przeglądarka min. Internet Explorer 11 / Chrome 39 / Firefox 34 / Opera 26 / Safari 5 lub nowsza, włączony JavaScript, obsługa cookies oraz łącze min. 256 kbit/s.

  2. W celu złożenia zamówienia poprzez stronę sklepu lub e-mail oraz korzystania z usług dostępnych na stronie konieczne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.

  3. Zakazane jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie sklepu, jego strony lub usług nieodpłatnych w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.

  4. Sprzedawca informuje, że publiczny charakter sieci i korzystanie z usług elektronicznych może wiązać się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione; zaleca stosowanie odpowiednich środków technicznych (m.in. programy antywirusowe, ochrona tożsamości). Sprzedawca nigdy nie prosi o hasło do konta ani inne dane wrażliwe.

  5. Niedopuszczalne jest wykorzystywanie zasobów i funkcji sklepu w celu prowadzenia działalności naruszającej interes Sprzedawcy.

§ 4. Rejestracja

  1. W celu utworzenia konta Klienta wymagana jest nieodpłatna rejestracja.

  2. Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia.

  3. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i wysłanie formularza rejestracyjnego na stronie sklepu; podczas rejestracji Klient ustala hasło.

  4. W trakcie rejestracji Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem i akceptuje go przez zaznaczenie odpowiedniego pola.

  5. Po wysłaniu formularza Klient otrzymuje e-mail z potwierdzeniem rejestracji; z tą chwilą zawierana jest umowa o świadczenie usługi „prowadzenie konta Klienta”.

§ 5. Zamówienia

  1. Informacje na stronie sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego; są zaproszeniem do składania ofert.

  2. Zamówienia można składać przez stronę sklepu lub e-mail 24/7.

  3. Składanie zamówienia przez stronę:

    1. wybór Towaru i dodanie do koszyka („DODAJ DO KOSZYKA”),

    2. wskazanie sposobu dostawy i formy płatności,

    3. wysłanie formularza („Kupuję i płacę”).
      Przed wysyłką zamówienia Klient informowany jest o łącznej cenie Towaru, dostawy i ewentualnych dodatkowych kosztach.

  4. Złożenie zamówienia stanowi ofertę zawarcia Umowy.

  5. Po złożeniu zamówienia Sprzedawca wysyła potwierdzenie jego złożenia na e-mail Klienta.

  6. Następnie Sprzedawca wysyła informację o przyjęciu zamówienia do realizacji; z chwilą jej otrzymania dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży.

  7. Po zawarciu Umowy Sprzedawca potwierdza jej warunki e-mailem lub listownie na wskazany adres.

§ 6. Płatności

  1. Ceny przy Towarach są cenami brutto i nie obejmują kosztów dostawy ani innych opłat, o których Klient informowany jest przy wyborze dostawy i składaniu zamówienia.

  2. Formy płatności (przy dostawie do domu: gotówka przy odbiorze lub):

    • przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy (realizacja po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia i zaksięgowaniu środków),

    • Przelewy24,

    • PayPo „zapłać później”,

    • Google Pay,

    • Apple Pay.

  3. W razie braku płatności w terminie Sprzedawca wyznacza dodatkowy termin i informuje o nim Klienta.

  4. Po bezskutecznym upływie drugiego terminu Sprzedawca wyśle oświadczenie o odstąpieniu od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu cywilnego.

§ 7. Dostawa

  1. Dostawa realizowana jest na terenie Polski oraz poza jej granicami.

  2. W sprawie wysyłki zagranicznej kontakt: +48 512 290 864.

  3. Sprzedawca dostarcza Towar bez wad.

  4. Termin dostawy i realizacji zamówienia liczony w dniach roboczych wynosi do 14 dni (informacja podawana w trakcie składania zamówienia).

  5. Termin podawany na stronie sklepu liczony jest w dniach roboczych.

  6. Zamówione Towary dostarczane są na adres wskazany w formularzu zamówienia.

  7. W dniu wysyłki Klient otrzymuje e-mail z potwierdzeniem nadania.

  8. Klient powinien zbadać przesyłkę przy odbiorze; w razie ubytku/uszkodzenia może żądać spisania protokołu szkody.

  9. Sprzedawca dołącza paragon albo fakturę VAT zgodnie z wolą Klienta.

  10. W razie nieobecności Klienta Dostawca pozostawi awizo lub spróbuje kontaktu telefonicznego; po zwrocie przesyłki Sprzedawca ustali ponowny termin i koszt dostawy.

  11. Zalecenia przy widocznych uszkodzeniach opakowania: odmówić przyjęcia i skontaktować się pod +48 512 290 864. Można też otworzyć paczkę w obecności kuriera i w razie niezgodności sporządzić protokół szkody oraz zachować dokument; dodatkowo skontaktować się telefonicznie: +48 512 290 864.

§ 8. Rękojmia

  1. Sprzedawca zapewnia dostawę Towaru wolnego od wad i odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne.

  2. W razie wady Klient może:

    1. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie wymieni Towar na wolny od wad albo usunie wadę; ograniczenie nie dotyczy przypadków, gdy Towar już był wymieniany/naprawiany lub Sprzedawca nie dopełnił obowiązku,

    2. żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady; Sprzedawca czyni to w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności, może odmówić, jeśli wybrany sposób jest niemożliwy lub nadmiernie kosztowny (koszty naprawy/wymiany ponosi Sprzedawca).

  3. Klient dostarcza rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy.

  4. Sprzedawca odpowiada, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od wydania Towaru. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę przedawnia się z upływem roku. W razie żądania wymiany/usunięcia wady termin do odstąpienia lub obniżenia ceny biegnie od bezskutecznego upływu terminu do wymiany/usunięcia wady.

  5. Reklamacje Towaru lub realizacji Umowy: pisemnie na adres Sprzedawcy lub e-mail: marzena@anapol.pl.

  6. Sprzedawca ustosunkuje się w ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia.

  7. Reklamacje usług nieodpłatnych można złożyć elektronicznie (opis problemu); Sprzedawca rozpatruje w terminie do 14 dni.

§ 9. Odstąpienie od Umowy sprzedaży

  1. Klient może odstąpić od Umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny.

  2. Termin biegnie od dnia wejścia w posiadanie rzeczy.

  3. Odstąpienie następuje poprzez poinformowanie Sprzedawcy pismem wysłanym pocztą, faksem lub e-mailem.

  4. W razie odstąpienia Umowę uważa się za niezawartą.

  5. Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności, w tym koszt dostarczenia (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyboru innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy), niezwłocznie, nie później niż w 14 dni od poinformowania o odstąpieniu.

  6. Zwrot płatności następuje tym samym sposobem, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny.

  7. Wybór droższego niż najtańszy zwykły sposób dostawy – Sprzedawca nie zwraca różnicy kosztów.

  8. Sprzedawca może wstrzymać zwrot do chwili otrzymania rzeczy lub dostarczenia dowodu jej odesłania (zależnie, co nastąpi wcześniej).

  9. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy odsyłanych pocztą w zwykły sposób.

  10. Gdy Towar nie może być odesłany pocztą w zwykłym trybie – informacja o kosztach zwrotu znajduje się na stronie sklepu.

  11. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania.

§ 10. Usługi nieodpłatne

  1. Sprzedawca świadczy bezpłatnie: Formularz kontaktowy, Newsletter, Prowadzenie konta klienta, Zamieszczanie opinii.

  2. Usługi dostępne są 24/7.

  3. Formularz kontaktowy – wysyłanie wiadomości do Sprzedawcy; rezygnacja przez zaprzestanie wysyłania zapytań.

  4. Newsletter – dostępny po podaniu adresu e-mail w formularzu; po potwierdzeniu e-mailowym zawierana jest umowa o świadczenie usługi Newsletter.

  5. Newsletter zawiera informacje o nowościach; każda wiadomość zawiera dane nadawcy, temat i instrukcję rezygnacji. Rezygnacja: link w wiadomości lub w panelu konta.

  6. Konto Klienta – po rejestracji; umożliwia zmianę danych, śledzenie realizacji i historii zamówień. Usunięcie konta na żądanie w terminie do 20 dni.

  7. Zamieszczanie opinii – dla użytkowników posiadających konto; publikacja indywidualnych opinii o Towarach.

  8. Sprzedawca może zablokować konto/usługi w razie działania na szkodę Sprzedawcy/klientów, naruszeń prawa/Regulaminu lub z przyczyn bezpieczeństwa (np. łamanie zabezpieczeń). O blokadzie informuje e-mailem; trwa ona przez czas niezbędny do rozwiązania sprawy.

§ 11. Zobowiązania Klienta

  1. Zamieszczając treści Klient dokonuje ich dobrowolnego rozpowszechniania; treści nie wyrażają poglądów Sprzedawcy.

  2. Klient oświadcza, że:

    • jest uprawniony do korzystania z praw do utworów, znaków itp.;

    • dane osobowe, wizerunek oraz informacje osób trzecich zostały udostępnione legalnie i za zgodą;

    • wyraża zgodę na wgląd do treści przez innych Klientów i Sprzedawcę oraz na ich nieodpłatne wykorzystanie zgodnie z Regulaminem;

    • wyraża zgodę na opracowania utworów w rozumieniu ustawy o prawie autorskim.

  3. Klient nie może:

    • zamieszczać danych osobowych osób trzecich ani rozpowszechniać ich wizerunku bez podstawy prawnej/zgody;

    • zamieszczać treści o charakterze reklamowym/promocyjnym.

  4. Zabronione są treści, które:

    • są zamieszczane w złej wierze (naruszają dobra osobiste itp.);

    • naruszają prawa osób trzecich (autorskie, własności przemysłowej, tajemnicę przedsiębiorstwa, poufność);

    • mają charakter obraźliwy, groźby lub zawierają wulgaryzmy;

    • są sprzeczne z interesem Sprzedawcy;

    • naruszają Regulamin, dobre obyczaje, prawo, normy społeczne/obyczajowe.

  5. Sprzedawca może modyfikować/usuwać treści po otrzymaniu wiarygodnego powiadomienia o naruszeniu; nie prowadzi bieżącej kontroli treści.

  6. Klient zgadza się na nieodpłatne wykorzystywanie przez Sprzedawcę umieszczonych przez niego treści w ramach strony sklepu.

§ 12. Przetwarzanie danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca (dane w § 1 „Sprzedawca”).

  2. Dane przetwarzane są zgodnie z RODO (rozporządzenie 2016/679) i innymi przepisami.

  3. Dane zebrane przy zamówieniu i zawarciu umowy przetwarzane są w związku z:

    • realizacją umów oraz działaniami przedumownymi na żądanie (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

    • wypełnieniem obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

  4. Dane subskrybentów newslettera – na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

  5. Dane mogą być przetwarzane w prawnie uzasadnionym interesie Administratora w celu zabezpieczenia i dochodzenia roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

  6. Podanie danych jest dobrowolne, lecz konieczne do złożenia zamówienia, zawarcia i realizacji umowy.

  7. Dane mogą być przekazane przewoźnikom/pośrednikom dostawy, operatorom płatności, usługodawcom hostingowym i IT utrzymującym sklep.

  8. Okres przechowywania: czas trwania umowy (np. subskrypcji) oraz okres niezbędny do obsługi posprzedażowej, roszczeń i obowiązków prawnych (rachunkowość, podatki).

  9. Dane przetwarzane w celach marketingowych – do czasu cofnięcia zgody.

  10. W razie zamiaru dalszego przetwarzania w innym celu Administrator wcześniej informuje Klienta.

  11. Prawa Klienta: dostęp, sprostowanie, usunięcie, ograniczenie, sprzeciw, przenoszenie danych oraz skarga do organu nadzorczego.

  12. Zasady ochrony danych w Sklepie szczegółowo opisuje Polityka Prywatności (pkt 6. Ochrona Danych Osobowych).

§ 13. Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy.

  2. Treść Regulaminu można utrwalić (wydrukować, zapisać, pobrać) w każdej chwili.

  3. Spory będą rozwiązywane polubownie; prawem właściwym jest prawo polskie.

  4. Informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są u rzeczników praw konsumenta i w Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej (lista: strona UOKiK: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php).

  5. Platforma ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

  6. Sprzedawca zastrzega prawo zmiany Regulaminu.

  7. Zamówienia przyjęte przed wejściem w życie nowego Regulaminu realizowane są według wersji obowiązującej w dniu złożenia zamówienia. Zmiana wchodzi w życie po 7 dniach od publikacji na stronie sklepu; Sprzedawca poinformuje Klienta 7 dni wcześniej e-mailem z odnośnikiem do zmienionej treści.

  8. W razie braku akceptacji nowej treści Regulaminu Klient informuje o tym Sprzedawcę i nie dokonuje nowych zamówień.

  9. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji.